
Mobile marketing
Patryk Olszewski ・ 6 lutego 2023
Jak pokazują badania, nawet 77,5% światowej populacji korzysta z telefonów komórkowych. W dobie stałego dostępu do smartphona, czy tableta marketing […]
Kiedy zakładamy firmę, która ma osiągać konkretne cele biznesowe, zazwyczaj precyzyjnie określamy wartości, które będą stanowić fundament budowanej przez nas organizacji. Jeśli będziemy chcieli uzyskać prawdziwy, czyli wiarygodny wizerunek firmy bądź marki, musimy postawić na spójną komunikację. Musimy odwołać się w naszej opowieści do systemu wartości naszego przedsiębiorstwa.
Kamil Kazimierczyk
・ 18 czerwca 2021 ・ 4 min.
Warto w takim przypadku wykorzystać archetypy opracowane przez Margaret Mark i Carol S. Pearson i zaprezentowane w książce „The Hero and the Outlaw. Building Extraordinary Brands Through The Power of Archetypes”.
Poniżej zobaczycie wartości, którymi kierują się dane archetypy. Mogą się Wam przydać w kreowaniu Waszej marki.
Ważne jest, aby pamiętać o tym, że opowieść powinna mieć swoją własną dynamikę, koloryt, a także haczyk będący punktem, który przyciągnie uwagę odbiorcy. Taką strukturę możecie zaplanować w trzech aktach.
W pierwszym akcie powinno się przedstawić bohatera, którego będzie dotyczyć Wasza opowieść. Ważne, żeby to się odbywało w naturalnym środowisku naszej postaci. Wasz sposób wyboru archetypu i systemu wartości będzie wskazywać kierunek opowieści oraz rzeczywistość, w której wszystko się dzieje. Musi ona być jednak znana odbiorcy.
W kolejnym akcie wskazywany jest problem, zadanie, czy inna trudność, która wymaga od postaci podjęcia konkretnego działania. Tutaj wyróżniamy trzy różne działania. Rozwiązanie będzie idealna dla innowatora, mędrca, żartownisia, niewinnego i czarodzieja. Natomiast na wybór postawi outsider, wielbiciel, zwykły człowiek i opiekun. Do walki stanie bohater, władca i odkrywca.
W ostatnim akcie następuje puenta naszej historii. Postać przedstawia odbiorcy wiedzę praktyczną, którą nabył w czasie swoich trudności. Odbiorca może takie informacje wykorzystać we własnym życiu. Właściwy dobór archetypu, gdzie będzie godził cechy oferowanego produktu z potrzebami grupy docelowej doprowadzi do wzbudzenia pragnienia posiadania dobra lub skorzystania z usługi.
Powiązane artykuły: