Zasady skutecznego Call to Action

Skuteczne Call to Action (CTA) to absolutna podstawa onlinowego marketingu, a zarazem i połowa Twojego sukcesu. CTA ma za zadanie skłonić potencjalnego klienta do skorzystania z Twoich usług czy też zakupu Twoich produktów. CTA może się pojawić m.in. pod postacią klikalnego przycisku lub fragmentu tekstu zawierającego hiperłącze. Z artykułu dowiesz się, jak tworzyć skuteczne CTA i skąd czerpać pomysły na nie.

Dream Creation Patryk Olszewski Patryk Olszewski

・ 14 września 2022 ・ 4min.

Zanim przystąpisz do tworzenia hasła, zastanów się nad oczekiwaniami i potrzebami potencjalnego klienta względem Twojej strony internetowej. Postaraj się, aby tekst był dla odbiorcy jasny i zrozumiały.

Sprawdź więc, co jest podstawą efektywnego CTA.

  1. Tylko jedno CTA na stronie

Bez względu na to, czy prezentujesz produkt sklepu internetowego, czy zachęcasz internautę do umówienia się na konsultacje lekarskie, nie powinieneś umieszczać więcej niż jednego tekstu o charakterze CTA. Im więcej tekstów, tym łatwiej się rozproszyć. Wówczas osiągniesz odwrotny od zamierzonego efekt, a wskaźnik klikalności spadnie.

  1.  Kolor też ma znaczenie

Istotne jest, aby kolor przycisku kontrastował z tłem strony. Eksperymentowanie z barwami bez wątpienia podniesie skuteczność CTA i zwiększy poziom konwersji.

  1. Zwrot do odbiorcy

Zwracając się bezpośrednio do potencjalnego klienta w pierwszej osobie, zwiększasz szansę na to, że zdecyduje się on na skorzystanie właśnie z Twoich usług. Warto zastosować zwroty grzecznościowe, takie jak: “Szanowni Państwo”.

  1. Emocje to podstawa

Zwroty wzbudzające entuzjazm i emocje świetnie sprawdzają się w takich tekstach. Czy nie lepiej brzmi “Zarezerwuj wymarzoną podróż”, aniżeli jedynie “Rezerwacja wycieczki”?

  1. Widoczność CTA

Test powinien wyróżniać się na tle reszty. Dlatego więc, nie należy umieszczać go pośród innych barw. To właśnie biel i czerń sprawią, że CTA zostanie odpowiednio wyeksponowane. Na stronach internetowych tekst warto umieścić w taki sposób, aby był otoczy pustą przestrzenią.

  1. Umiejscowienie CTA

Jak wynika z badań, wzrok internautów podąża wedle kształtu litery F. Oznacza to, że najwięcej uwagi poświęcamy pierwszym wersom tekstu oraz lewej krawędzi. Dlatego też, aby zwiększyć efektywność CTA, należy zamieścić go właśnie tam, gdzie biegnie wzrok czytelnika.

  1. Prostota jako klucz do sukcesu

Jeśli chcesz, aby internauci działali zgodnie z Twoimi oczekiwaniami, musisz zachować prostotę przekazu. W dobie rosnącej konkurencji użytkownicy mogą z łatwością znaleźć alternatywę dla Twoich usług. Dlatego istotne jest, aby Twoje CTA nie zmuszało internauty do myślenia, a jedynie do działania. Tworząc CTA, pamiętaj, że jeśli podczas przeglądania Twojej strony użytkownik poczuje zmęczenie, najprawdopodobniej już do Ciebie nie wróci. Skup się zatem na prostocie przekazu.

  1. Wpłyń na psychikę odbiorcy

Oddziaływanie na myśli to skuteczna taktyka. Spraw, aby Twoje CTA pobudziło odpowiednie obrazy w głowie odbiorcy. Jak wiadomo, nic nie zachęca do kliknięcia bardziej niż przycisk z napisem “Nie naciskaj”.

  1. Skup się na korzyściach

Idealnym sposobem na wpłynięcie na potencjalnego klienta, jest podkreślanie korzyści, jakie płyną ze skorzystania z danych usług czy też posiadania określonych produktów. Internauta oczekuje bowiem, że wprost wskażesz mu wszelkie plusy, które na niego czekają wraz z transakcją. Tworząc CTA, spójrz zatem na produkt z perspektywy odbiorcy.

  1. Wprowadzaj modyfikacje

Nie zatrzymuj się na pierwszej wersji swojego CTA. Warto pytać klientów o opinie i zgodnie  z nimi zmieniać umiejscowienie testu, modyfikować kształt lub też samą jego treść. To właśnie metodą prób i błędów stworzysz skuteczne CTA.

Skoro wiesz już jak robić to dobrze, sprawdź też skąd czerpać inspirację na idealne CTA.

Aby uniknąć nietrafionego CTA, warto skorzystać z gotowych pomysłów. Wystarczy wejść na stronę https://ctaexamples.com, na której bez problemu znajdziesz gotowe, sprawdzone i skuteczne CTA.