Wirtualna rzeczywistość w biznesie

Wirtualna rzeczywistość (Virtual Reality — VR) to narzędzie, które może być wykorzystane w biznesie na wiele sposobów. Zapewne kojarzysz duże, trójwymiarowe gogle, które przenoszą nas do innego wymiaru. To właśnie google VR, dzięki którym odbiorcy mogą pochłaniać przekaz wieloma zmysłami jednocześnie. 

VR doskonale sprawdzi się przede wszystkim w marketingu i reklamie, jako że stwarza firmom możliwość zwiększenia efektywności ich komunikacji marketingowej. Przykładem jest kampania stworzona przez Old Irish Beer, przenosząca odbiorców do pięknego irlandzkiego krajobrazu oraz do tamtejszego pubu. Po zdjęciu gogli okazywało się, że widzowie rzeczywiście znajdują się w miejscu, które chwilę wcześniej oglądali i do którego dotarli wirtualnie. Kampania nie tylko połączyła wirtualny i realny świat, ale także zapewniła widzom wyjątkowe emocje. 

VR jest przydatne również w prezentacjach biznesowych. Możliwość przeniesienia słuchaczy do dowolnego miejsca bez wątpienia wpływa na odbiór treści przekazu. Dzięki wirtualnej rzeczywistości zapadają one odbiorcy w pamięć. Wirtualne prezentacje mają swoje zastosowanie np. w czasie przedstawiania nieruchomości, wycieczek, dzieł sztuki, produktów luksusowych, takich jak jachty oraz auta, czy też w przypadku prezentacji produktów personalizowanych, tworzonych na specjalne zamówienie. VR pozwala nie tylko na zredukowanie kosztów prowadzenia firmy, ale również na uatrakcyjnienie przekazu. Część marek produkujących luksusowe auta, takich jak Jaguar czy Mercedes już eksperymentuje z wykorzystaniem w biznesie wirtualnej rzeczywistości.

VR ma swoje zastosowanie także w przypadku zarządzania zasobami ludzkimi. Specjaliści od HR zajmują się nie tylko zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, ale także szkoleniem i wdrażaniem nowo przyjętych ludzi. Właśnie w tych dwóch aspektach wirtualna rzeczywistość okazuje się bardzo przydatna, jako że można ją wykorzystać do doskonalenia wiedzy oraz umiejętności pracowników. Za pomocą wirtualnej technologii mogą oni bowiem bez specjalnego przygotowania i sprzętu oraz bez narażenia swojego życia przechodzić różnego typu trening, a nawet specjalistyczne kursy, począwszy od kursu pilotowania samolotu, skończywszy na przeprowadzaniu operacji i zabiegów medycznych.

Jak widać VR w biznesie to zagadnienie dość szerokie. Polecamy trzymać rękę na pulsie, jako że wirtualna rzeczywistość może stać się w przyszłości głównym sposobem na pozyskanie przewagi nad konkurencją.

A Ty co sądzisz o zastosowaniu VR w marketingu? Zgadzasz się z tym, że wirtualna rzeczywistość stanie się nowym medium, które całkowicie rewolucjonizuje sposób konsumowania przekazów i treści?