Rolki na IG – dlaczego warto z nich korzystać? Jak podbijają zasięg?

Rolki od października 2021 roku to nowy sposób na tworzenie treści wideo na Instagramie. Poniekąd stały się one wylęgarnią do eksperymentowania z nowymi pomysłami na treści, które zwiększają wskaźnik zainteresowania.

Rolki na Instagramie dają możliwość publikacji kilkudziesięciosekundowych klipów. Nie należy ich jednak mylić z dobrze już znanym Instastory. Przy tworzeniu rolek użytkownicy Instagrama mogą wykorzystać własny dźwięk i video lub dodać gotowe już nagranie. Jedną z kluczowych wskazówek, które warto wykorzystać, jest użycie napisów do filmów, dzięki którym zwiększysz zaangażowanie wyciszonych widzów.

Warto korzystać z reelsów, bowiem stwarzają one użytkownikom nowe biznesowe możliwości. Można poprzez rolki w ciekawy sposób przekazać informacje dotyczące np. własnej marki, aby była istotna w umysłach obserwatorów. Reelsy pozwalają się wyróżnić i zdobyć rozgłos, dzięki nim możesz dzielić się wskazówkami lub udzielać krótkich samouczków. Znacząco podbijają one zasięgi ze względu na to, że w przeciwieństwie do Instastory, które dociera jedynie do followersów, są one skierowane do znacznie większego grona.

Dzięki temu, że rolki są publiczne, a zatem może je obejrzeć każdy użytkownik serwisu, istnieje możliwość zyskania nowych obserwujących. Plusem rolek jest także to, że nie znikają po 24 godzinach, dlatego też mogą być odtwarzane bez limitu. Dają one również możliwość interakcji z odbiorcą, który może zareagować na reelsa poprzez dodanie komentarza lub kliknięcie „lubię to”. Po obejrzeniu rolki może on także udostępnić filmik, dzięki czemu istnieje możliwość pozyskania nowych followersów i tym samym zwiększenia zasięgów. Warto wiedzieć, że wideo w Social Mediach generuje 1200% więcej zaangażowania niż tekst i zdjęcie (raport HelpSquad), a 97% marketerów twierdzi, że to właśnie krótkie filmiki pozwalają klientom na lepsze zrozumienie ich produktu i usług.