Mobile marketing

Jak pokazują badania, nawet 77,5% światowej populacji korzysta z telefonów komórkowych. W dobie stałego dostępu do smartphona, czy tableta marketing mobilny jest jedną z trafniejszych oraz skuteczniejszych form komunikacji z odbiorcą.  Taka forma marketingu pozwala firmom na wypromowanie swojej marki, dotarcie do szerokiego grona odbiorców i budowanie z nimi więzi, na zbadanie szczegółów dotyczących preferencji […]

Jak pokazują badania, nawet 77,5% światowej populacji korzysta z telefonów komórkowych. W dobie stałego dostępu do smartphona, czy tableta marketing mobilny jest jedną z trafniejszych oraz skuteczniejszych form komunikacji z odbiorcą. 

Taka forma marketingu pozwala firmom na wypromowanie swojej marki, dotarcie do szerokiego grona odbiorców i budowanie z nimi więzi, na zbadanie szczegółów dotyczących preferencji klientów, kreowanie pozytywnego wizerunku marki, a także zwiększenie sprzedaży. 

Obecnie istnieje na rynku masa narzędzi, dzięki którym taka forma kontaktu jest niezwykle łatwa. Mamy do dyspozycji SMS/MMS, aplikacje, spersonalizowane narzędzia reklamowe, takie jak Google Ads, widgety, videostreaming, gry internetowe, automatyczne głosowe komunikaty i wiele innych.

Podstawą mobilnego marketingu jest strona internetowa. Witryna powinna być dostosowana pod przeglądanie jej na smartphonie. Ważne jest, aby wszystkie grafiki, tekst oraz podstrony były przejrzyste, oraz ładowały się szybko.

Aplikacja jest idealnym narzędziem marketingu mobilnego, jako że dzięki niej klient może zrobić zakupy i zapoznać się z naszą ofertą bez konieczności otwierania przeglądarki.

Za pomocą wiadomości tekstowych możemy rozsyłać przypominajki o najnowszych promocjach, produktach, czy też specjalnych zniżkach dla stałych klientów. W ten sposób możemy też przesyłać klientom życzenia wraz ze specjalną zniżką, bądź informacją, że czeka na nich upominek z okazji urodzin.

Ciekawą formą marketingu mobilnego jest skorzystanie z kodów QR, które po zeskanowaniu przenoszą odbiorcę do przypisanych im treści, czyli np. oferowanych produktów, plakatów, gier lub innych plików multimedialnych.

Można również skorzystać z opcji voicemailingum, czyli nagranych wiadomości głosowych. Trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że wielu klientów nie odsłucha całej wiadomości, wiedząc, że nie kontaktuje się z nimi konsultant.

Marketing mobilny daje nam wiele możliwości. Odpowiednie wykorzystanie wymienionych narzędzi to przepis na sukces. Przed wdrożeniem określonych zmian w naszej strategii marketingowej, warto zbadać rynek oraz sporządzić buyer personę (Więcej o tym, czym jest buyer persona, możesz przeczytać we wcześniejszym artykule). Jeśli nie wiesz jak zacząć i szukasz wsparcia w mobilnym marketingu, to zwróć się do nas. Opracujemy dla Ciebie specjalną kampanię marketingową.