7 wskazówek – reklama w GOOGLE ADS

Google Ads, to warte uwagi narzędzie. Ze względu na swój zasięg takie reklamy docierają do wszystkich internautów. Dodatkowym atutem Google Ads jest to, że przez dużą część z nich nie są one nawet postrzegane jako reklamy.

Google Ads, to warte uwagi narzędzie. Ze względu na swój zasięg takie reklamy docierają do wszystkich internautów. Dodatkowym atutem Google Ads jest to, że przez dużą część z nich nie są one nawet postrzegane jako reklamy.

Na co zwrócić uwagę, żeby nasza reklama była jeszcze skuteczniejsza?
1. Po pierwsze warto rozróżniać sieć wyszukiwania i sieć reklamową. Są to dwie różne opcje, zależne od tego, czy to Ty szukasz nowych klientów, czy oni szukają Ciebie. Jeśli wiesz, że klienci szukają Cię, to daj się im odnaleźć dzięki reklamom w sieci wyszukiwania. Z kolei jeśli wchodzisz na rynek z nowością, to wykorzystaj reklamę w sieci reklamowej.
2. Możesz stosować m.in. grafiki dopasowane pod preferencje użytkownika, pojawiające się w czasie przeglądania internetu.
3. Skup się na lokalizacji. Jeśli wiesz, że Twoją grupą docelową są potencjalni klienci z danego miasta i to właśnie tam sprzedają się Twoje produkt i usługi, to tam się promuj. Jeśli jednak prowadzisz działalność internetową, skierowaną do ogółu, to promuj się wszędzie, niezależnie od Twojej lokalizacji.
4. Pamiętaj, że Google dysponuje ważną opcją, pozwalającą na kierowanie naszych reklam do określonej grupy odbiorców.
5. Możesz skorzystać z możliwości ustawienia określonej pory wyświetlania Twoich reklam. Jeśli wiesz, że potencjalni odbiorcy najczęściej “odwiedzają” Cię wieczorami, to warto tę wiedzę wykorzystać. Wówczas będziesz mieć pewność, że reklamy trafiły do odpowiednich osób.
Istotne jest wykorzystanie rozszerzenia reklam, czyli lokalizacji firmy, telefonu i adresu bądź adresu witryny. Dzięki nim będziesz pojawiać się wyżej wśród wyników wyszukiwania.
6. Skup się także na tym gdzie wyświetlają się Twoje reklamy. Podczas optymalizacji powinieneś się zainteresować tym, aby regularnie wchodzić do zakładki Miejsca docelowe i eliminować te aplikacje czy witryny, które uznasz za małowartościowe.
7. Jeśli chcesz zwiększyć atrakcyjność i jakość reklam, dodaj do nich rozszerzenia graficzne. Google zaleca wykorzystanie co najmniej trzech wariantów kreacji oraz włączenie opcji dynamicznych obrazów.