Pozycjonowanie branż sezonowych – czy warto?

Po co nam właściwie pozycjonowanie, skoro można skorzystać np. z reklam Google Ads gwarantujących natychmiastową widoczność na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google?

Dlaczego pozycja w Google jest tak ważna?


Wielu właścicieli firm już na starcie zadaje sobie pytanie:
Po co nam właściwie pozycjonowanie, skoro można skorzystać np. z reklam Google Ads gwarantujących natychmiastową widoczność na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce Google?


Kluczowymi różnicami są tutaj cena oraz wydajność działań.

Pozycjonowanie jest inwestycją długofalową, wymagającą ciągłych prac, ale efekty są widoczne bardzo długo.
Z kolei reklamy w Google w momencie wyczerpania budżetu po prostu znikają. Tak samo jak adres twojej witryny z pierwszych stron wyników. W dłuższej perspektywie pozycjonowanie jest po prostu bardziej opłacalne i to należy wziąć pod uwagę.


W branżach sezonowych da się zauważyć wzmożone zainteresowanie produktem w danym okresie oraz spadek w pozostałych miesiącach. Z tego względu właściciele firm w takich branżach często decydują się na inwestowanie w kampanie Google Ads, rezygnując z pozycjonowania. Jest to błąd. Kampanie oczywiście mogą przynieść efekty
od razu, ale działają tylko przez okres, w którym się za nie płaci. Dodatkowo w branży sezonowej większość firm będzie w tym samym momencie inwestować w reklamy, a to znacznie podbije ich stawkę.


Pozycjonowanie to działania, które:

  • zbudują mocną pozycję w wyszukiwarce na dłuższy czas,
  • wygenerują firmie nowy ruch,
  • mogą stworzyć stałą grupę odbiorców, np. osób, które są zainteresowane informacjami na blogu.


Działania z zakresu SEO bardzo pomogą w przygotowaniu do sezonu, o ile zacznie się je na kilka miesięcy przed rozpoczęciem gorącego okresu. Warto o tym pamiętać.
Większość klientów spodziewa się bowiem efektów „na już”, rozpoczynając poszukiwania agencji pozycjonerskiej dopiero na miesiąc przed sezonem.
W pozycjonowaniu branż sezonowych kluczowe znaczenie mają:

  • dopasowana strategia marketingowa,
  • sprawdzanie aktualnych trendów,
  • śledzenie zmian.


Przy odrobinie pomysłowości nawet w martwym sezonie można wygenerować sprzedaż, a efekt pozycjonowania będzie widoczny przez cały rok.