Noplace numerem 1 na App Store

Noplace, nowa aplikacja numer jeden w App Store, rewolucjonizuje media społecznościowe, przywracając społecznościowy aspekt i pozwalając użytkownikom nawiązywać autentyczne relacje. Skierowana do pokolenia Z, oferuje unikalne możliwości personalizacji i odkrywania wspólnych zainteresowań bez algorytmicznego chaosu.

Aplikacja noplace to aktualnie numer jeden wśród najpopularniejszych aplikacji w App Store. Dzieje się tak za sprawą uruchomienia trybu „na zaproszenie”. Noplace skierowane jest głównie do pokolenia Z oraz tych użytkowników, którzy chcąc nawiązać kontakt z osobami o podobnych zainteresowaniach. Najważniejszym celem twórców aplikacji jest przywrócenie aspektu społeczność do social mediów. Społeczny wymiar mediów społecznościowych, którego brakuje u konkurencji, to przede wszystkim możliwość znajdowania nowych znajomych, którzy podzielają nasze zainteresowania. Twórcy noplace chcieli odejść od wysoce spersonalizowanych treści, charakterystycznych dla dzisiejszych social mediów.

Noplace pozwala użytkownikom na dzielenie się ze znajomymi różnego rodzaju informacjami, począwszy od tego, czego aktualnie słuchają, czy co czytają, skończywszy na statusie związku. Noplace umożliwia użytkownikom skonfigurowanie swojego profilu i dzielenie się codziennymi sprawami w sposób odzwierciedlający ich zainteresowania. Można dodać do profilu przeróżne tagi i informacje dotyczące np. tego, jakie mamy hobby, do jakiego fandomu należymy czy jaki mamy znak zodiaku. W ten sposób można dać się odkryć i poznać innym użytkownikom.

Dzięki dwóm kanałom dostępnym w noplace można mieć poczucie, że to zarówno globalny, jak i prywatny czat. Nie jest zatem alternatywą obecnego Facebooka czy Instagrama, gdzie możemy zamieszczać filmy i zdjęcia. Aplikację można by porównać do Facebooka sprzed 10 lat, kiedy to służył nam jako miejsce do aktualizowania codziennego życia.

Tym, co wyróżnia noplace jest odejście od wykorzystywania algorytmów do generowania sugestii. Aplikacja opiera się na sztucznej inteligencji, dzięki której wyświetla podsumowanie tego, co mogliśmy przegapić.

Tym, co również odróżnia noplace od innych mediów społecznościowych, jest możliwość wyrażania siebie poprzez dostosowanie barw profilu do swoich upodobań czy nastroju. Właśnie dzięki tej cesze aplikacja szybko stała się viralem. Zamysłem twórców było odwołanie do popularnego swego czasu Myspace i wywołanie nostalgii wśród starszych użytkowników. W nawiązaniu do tego noplace ma m.in. sekcję „10 najlepszych znajomych”.

Aplikację możemy pobrać na iOS. W trybie internetowym jest dostępna jedynie do odczytu. Noplace jest obecnie bezpłatne. Aplikacja stanowi konkurencję m.in. dla X (dawnego Twittera), Wizz, czy Yubo.