Prowadząc konta w mediach społecznościowych, z pewnością chcesz zadbać o to, żeby Twoje treści były dla innych inspiracją i o to, aby były one spójne i tematyczne. Jak wiadomo, w praktyce wymaga to niemałego wysiłku. Dlatego jeśli chcesz utrzymać odpowiedni poziom i jednocześnie nieco ułatwić sobie to zadanie, to zostań z nami i sprawdź, co możesz w tym kierunku zrobić!
- Planowanie postów
Przygotowywanie sobie harmonogramu z poszczególnymi postami z pewnością przyspieszy Twoją pracę. Warto zapisywać nie tylko same pomysły na kolejne treści, ale też szkice zaplanowanych postów. Dzięki temu unikniesz niepotrzebnego stresu i zastanawiania się na chwilę przed publikacją, co tym razem dodać. Warto też dodatkowo określić konkretny czas publikacji, dostosowany pod platformę oraz okres aktywności Twoich obserwatorów. Dzięki temu zyskasz pewność, że post trafi do większej ilości odbiorców.
- Recyklingowanie treści
Wykorzystywanie tego, co już opublikowałeś, pozwoli Ci zaoszczędzić wiele czasu. Z łatwością możesz przekształcać np. artykuł z bloga i stworzyć na tej podstawie post bądź grafikę do social mediów czy nagrać podcast. Warto też rozszerzyć bądź uaktualnić dodane już wcześniej treści. Dzięki temu możesz nie tylko zaoszczędzić cenny czas, ale i pozyskać nowych obserwatorów, spośród tych, którzy np. nie lubią czytać, a wolą posłuchać podcastu. Być może właśnie dzięki takiemu recyklingowi treści zostaną oni z Tobą na dłużej.
- Korzystanie z dostępnych narzędzi
Wykorzystywanie odpowiednich narzędzi przy tworzeniu kolejnych postów pozwoli Ci na zautomatyzowanie pracy, zarządzania platformami, wyszukiwanie pomysłów na treści, czy też słów kluczowych do kolejnych postów. Warto używać takich narzędzi jak:
- Buffer, dzięki któremu zaplanujesz posty
- Hootsuite, które ułatwi Ci bezpłatne zarządzanie profilami w dwóch wybranych social mediach
- ChatGPT, dzięki któremu możesz nie tylko uzyskać tekst w odpowiedzi na wprowadzone dane, ale też po prostu się zainspirować
- Copy.ai, które również pozwoli Ci na generowanie tekstów
- HashtagStack, dzięki któremu możesz stworzyć własną kolekcję hashtagów lub skorzystać z gotowych zestawów
- Canva, która ułatwi Ci tworzenie grafik
- Answer The Public, dzięki któremu pozyskasz gotową listę treści, które mogą zainteresować Twoich odbiorców
- Odpowiednia organizacja
Chcąc przyspieszyć tworzenie treści na social media, warto dokładnie zaplanować swoją pracę na najbliższy czas. Dobrym rozwiązaniem będzie też pogrupowanie zadań np. pod względem potrzebnych materiałów czy sprzętu i wyznaczenie sobie konkretnego dnia na ich zrealizowanie. Możesz w ten sposób jednego dnia nagrać materiał do kilku rolek czy przygotować zarys kilku postów. Jeśli do tego skorzystasz z narzędzi ułatwiających obróbkę materiału, to zadanie stanie się znacznie łatwiejsze.
- Tworzenie na zapas
Opracowanie uniwersalnych tematów, które będziesz mógł opublikować w dowolnym momencie, to kolejny tip na zaoszczędzenie czasu i zapobiegnięcie lukom w publikacji. W takiej sytuacji nie będą Ci straszne żadne niezależne od Ciebie opóźnienia.
- Wykorzystywanie Real Time Marketingu
Reagowanie na aktualne wydarzenia będzie dowodem na to, że jesteś na bieżąco z tym, co się wokół Ciebie dzieje. Będzie to też miła i ciekawa odmiana, od standardowych postów. Pamiętaj jednak, że co za dużo, to niezdrowo i nie można opierać się tylko na RTM.