Oto kilka sposobów na sukces w zakresie optymalizacji Twojego profilu firmowego. Pierwszy z nich dotyczy opinii, będących idealnym sposobem na poszerzenie grona odbiorców. Jest to szczególnie korzystna taktyka, z uwagi na to, że one nic nas nie kosztują, a cieszą się dużą skutecznością. Klienci, zainteresowani towarami i usługami świadczonymi przez Twoją firmę, będą bardziej skłonni z nich skorzystać, widząc w Internecie kilka lub kilkanaście pozytywnych, minimum trzygwiazdkowych opinii. Pamiętaj jednak, że nie mogą one pojawić się w zbyt krótkim odstępie czasowym. To może obniżyć wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych klientów. O napisanie pozytywnych opinii warto zwrócić się do pozyskanych wcześniej klientów, zadowolonych z naszych usług. Możesz poprosić ich o to osobiście lub skontaktować się z nimi np. poprzez pocztę elektroniczną. Korzystnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie poproszenie ich o dodanie realnych zdjęć zakupionych wcześniej produktów, jako że to znacząco podnosi widoczność naszego profilu firmowego.
Chcąc wpłynąć na swój profil biznesowy, powinieneś unikać spamowej taktyki. Automatyzowanie treści i chęć oszukania systemu, na pewno zostanie wykryta przez Google. Tak będzie i w przypadku płacenia ludziom za zamieszczanie pozytywnych opinii. Wykrywając spamerskie treści, witryna oznaczy Twoją firmę jako nieuczciwą, a informacja ta będzie się wyświetlała każdemu internautowi, potencjalnie zainteresowanemu Twoimi usługami. Takie praktyki są nieuczciwe, przede wszystkim wobec klienta, bowiem on już nigdy więcej Ci nie zaufa, a jak wiadomo, dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Nie należy też zachęcać klientów do pisania opinii w zamian za zniżki na kolejne produkty i usługi, bowiem mogą oni umieścić w opinii informacje o proponowanej zachęcie, a to z kolei może sprawić, że ich pochwały nie będą wiarygodne w oczach innych internatów.
Dla utrzymania dobrego wizerunku i profil firmowego niezwykle ważne jest zapobieganie sytuacjom, które mogą negatywnie na nie wpłynąć. Chcąc uniknąć negatywnych opinii, powinieneś po prostu skupić się na tym, aby klient był zadowolony ze współpracy z Tobą. Jeśli jednak dojdzie już do tego, że zamieści on krytyczną opinię, to nie możesz pozostać wobec niej obojętny. W tej sytuacji najlepiej skontaktować się z jej autorem i go przeprosić. Będzie to dowód na Twoją empatię, zaangażowanie oraz troskę o klienta.
Ostatnim, równie ważnym sposobem jest korzystanie z narzędzi biznesowych, oferowanych przez Google. Jednym z nich jest Google Marketing Kit, dzięki któremu możesz bezpłatnie stworzyć naklejki, plakaty oraz posty, których zadaniem będzie promocja Twojej firmy i wszelkich wydarzeń z nią związanych. Stworzone w ten sposób plakaty, mogą zawierać np. opinie klientów zadowolonych z Twoich usług i produktów. Powstałe plakaty warto udostępniać w mediach społecznościowych, bowiem są one w dzisiejszych czasach prawdziwym dobrodziejstwem dla przedsiębiorcy. Profil Google pozwala odbiorcom na śledzenie naszej firmy, dzięki czemu mają oni dostęp m.in., do nowych wpisów w social mediach, do tego co oferujemy oraz do postów na blogu. To wszystko pozwala na zwiększenie świadomości obserwujących na temat naszej marki. Innym narzędziem jest Google Posts, pozwalającym na kreatywne reklamowanie, poprzez zamieszczanie obrazków i filmików, znacząco zwiększających zaangażowanie followersów w naszą działalność. Narzędzie to jest niezwykle przydatne, z uwagi na to, że pozwala na zorientowanie się, w jaki sposób internauci zareagowali na to, co zamieściliśmy oraz w jaki sposób wchodzili z tymi treściami w interakcję. Te informacje pozwolą nam na wyciągnięcie wniosków i ulepszenie w przyszłości kolejnych postów.
Pamiętaj o tym, że Google dąży do zachowania balansu oraz zdrowej i etycznej konkurencji pomiędzy przedsiębiorstwami. Jeśli chcesz wyróżnić się na tyle konkurentów, powinieneś wykorzystać wszelkie dostępne sposoby oraz narzędzia, wspomniane w tym artykule, które pozwolą na ulepszenie Twojego lokalnego profil firmowego.