Skoro jednak znalazłeś się w tym miejscu, to prawdopodobnie chciałbyś poznać odpowiedź, czy rzeczywiście warto? Chętnie przedstawię Ci argumenty przemawiające na korzyść założenia witryny i mam nadzieję, że jednak dasz się przekonać do tej koncepcji.
1. Ułatwia kontakt
Czasy pandemii przyzwyczaiły nas do niestandardowego stylu życia. Przymus izolacji i brak możliwości korzystania w codziennym życiu ze stacjonarnych usług, wyegzekwował zarówno na firmach jak i na konsumentach konieczność przeniesienia swojej pracy i potrzeb do sfery wirtualnej. Dziś to, co było jeszcze niedawno wymogiem stało się wyborem. Wygoda i niechęć wobec bezsensownej utraty czasu sprawiły, że wielu klientów nie ma ochoty na rozmowę telefoniczną, a tym bardziej na przyjazd do miejsca, w którym znajduje się firma – w większości przypadków preferowany jest kontakt online. Strona internetowa daje taką możliwość. Za jej pośrednictwem klienci mogą nawiązać konwersację z konsultantem poprzez wbudowany w witrynę chat. Innym, skutecznym sposobem jest możliwość skorzystania z formularza kontaktowego. Ten wybór jest niezawodną drogą do szybkiego i łatwego kontaktu z Twoją firmą, co pozwoli na znaczne skrócenie czasu reakcji. Stworzony w rzetelny i intuicyjny sposób formularz kontaktowy niesie za sobą szereg korzyści, takich jak choćby pozytywny odbiór firmy przez konsumentów. Buduje on również w kliencie poczucie, że jesteś pomocny, dostępny, zwracasz uwagę na jego potrzeby i można zawsze na Ciebie liczyć.
Strona internetowa powinna być miejscem, w którym kumuluje się cała wiedza o firmie. Musi zawierać dane kontaktowe oraz mapę dojazdu. W końcu zdarzają się sytuacje, kiedy klient jest zmuszony lub woli przyjechać i załatwić sprawę osobiście. Na etapie tworzenia witryny pamiętajmy o dobrej organizacji i przejrzystości przekazu. Strona internetowa powinna być dla użytkownika uniwersalnym punktem informacyjnym z którego będzie mógł kierować się do poszczególnych, wybranych przez siebie miejsc. Z kolei przemyślana organizacja strony pozwoli zaoszczędzić Tobie oraz Twojej firmie wiele cennego czasu. Czasu, który w sieci jest nieograniczony. Prowadząc przykładowo sklep internetowy jesteś dostępny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Pracujesz śpiąc, odpoczywając na urlopie, świętując, gdyż strona cały czas działa i werbuje nowych klientów. Co ważne, posiadanie witryny, zwłaszcza co najmniej dwujęzycznej, otwiera markę na świat. Twoje możliwości od tej chwili przekraczają sferę lokalną. Teraz firma jest w stanie podbijać nie tylko rynek ogólnopolski, ale i globalny.
Idea dobrze funkcjonującej, przyjaznej dla klientów witryny, nie będzie kompletna bez responsywnej strony. Warto ją dostosować do każdego typu urządzenia, aby klient nie musiał specjalnie siadać do komputera, aby z niej skorzystać.
2. Tworzy niezależne miejsce w sieci
Każde konto firmowe zakładane na platformach takich jak Facebook, Instagram, Twitter lub LinkedIn musi podlegać zasadom obowiązującego na tych stronach regulaminu. Wpisy, których treść kłóci się z ustanowionymi normami lub zwyczajnie nie spodoba się algorytmowi, będą sukcesywnie blokowane, ukrywane, usuwane lub ich zasięg zostanie skrajnie ograniczony. Brak widoczności jest współmierny ze stratami dla firmy, dlatego warto ulokować kapitał w hosting lub serwer dla odrębnej firmowej strony. Taka inwestycja wyzwala od restrykcyjnych zasad i złożonych regulaminów. Teraz możesz przekazać klientom tyle informacji, ile tylko zechcesz, nie licząc się z ograniczeniami. Argumentami przemawiającymi na korzyść niezależnej od fanpage’a strony są również nieustanne przemiany, które zachodzą w mediach społecznościowych. Witryna internetowa zapewnia stabilność i trwałość wielu funkcji. Oczywiście nikt nie twierdzi, że teraz powinieneś zupełnie przenieść swoją działalność tylko i wyłącznie na stronę www. Wręcz przeciwnie, udoskonalaj obie te formy wirtualnej aktywności. Niech na Twojej stronie pojawi się możliwość połączenia jej z mediami społecznościowymi, natomiast we wpisach na portalach zawsze dodawaj linki do witryny. Większe zasięgi pozwolą na większy sukces.
3. Wzbudza zaufanie
Trzeba pogodzić się z faktem, że dzisiejsza rzeczywistość opiera się na sferze wirtualnej. Potencjalny klient, zanim podejmie jakiekolwiek działanie, niezależnie, czy będzie to chęć pozyskania usługi czy zakup produktu, w pierwszej kolejności skorzysta z Internetu, aby poszukać informacji o Twojej firmie. Jeśli nie posiadasz strony firmowej, tracisz już na samym początku. Brak śladu w sieci jest równoznaczny z brakiem wiarygodności. Nikt nie zaufa przedsiębiorstwu bez opinii i podanego do siebie kontaktu. Klient w takim wypadku będzie wolał zwrócić się w stronę konkurencji, która swoją witrynę już posiada. Jak to zmienić? Odpowiedź na to pytanie wydaje się być prozaiczna – założyć stronę.
Podejmując się tego wyzwania i budując stronę od podstaw, pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Musisz zachwycić i przyciągnąć uwagę ewentualnych klientów – aby to osiągnąć wystarczy postawić na prostotę i przejrzystość. Konsumenci w większym stopniu darzą zaufaniem firmy, których strona jest czytelna i łatwa w obsłudze. Jeśli wygląd witryny jest profesjonalny, a treści na niej zawarte wzbudzają zainteresowanie to Twoja marka punktuje w oczach potencjalnych odbiorców, kreując tym samym pozytywny wizerunek firmy.
Ponadto niczego nie ukrywaj i zwyczajnie daj się poznać. Opublikowane na witrynie zdjęcia siedziby, fotografie personelu oraz udostępnione do wglądu opinie o Twojej firmie są realną wizytówką marki i stanowią o jej autentyczności.
4. Prezentuje ofertę firmy
Wizytówką firmy są nie tylko osoby ją współtworzące, ale i oferta, którą w jak najlepszy sposób należy przedstawić klientowi. Najbardziej efektywną formą prezentacji w tym przypadku będzie demonstracja usług lub produktów na stronie internetowej. Spraw, aby Twoje biznesowe dokonania wyróżniły się na tle konkurencji. W tym celu warto stworzyć na stronie osobną zakładkę na portfolio, aby móc pochwalić się dotychczasowymi osiągnięciami i zdobytymi referencjami. Jeśli masz powód do dumy, to śmiało go zaprezentuj. Niech klienci wiedzą, że bierzesz udział w szkoleniach, zdobywasz certyfikaty i fundusze oraz nawiązujesz współprace, a wszystko po to, aby być najlepszym na rynku.
Strona internetowa to również niezawodne miejsce do uruchomienia nowego kanału sprzedaży.
Zwłaszcza w tych niepewnych pandemicznych czasach wirtualne zakupy cieszą się ogromną popularnością, dlatego warto zainwestować w sklep online. Jego skuteczność będzie zależeć od umiejętnego zaprezentowania i opisu produktu. W charakterystyce przedmiotu, oprócz chwytliwych ubarwień, powinny również znaleźć się informacje o cenie i szczegółach technicznych oraz recenzje konsumentów. Popularność sklepu zależna jest także od kreatywnego, a zarazem intuicyjnego podejścia do projektu strony. Warto uporządkować produkty według kategorii, a nawet podkategorii, aby użytkownik mógł w łatwy i szybki sposób odnaleźć rzecz, na której mu zależy.
Witryna internetowa z odpowiednim systemem CMS pozwoli Ci zarządzać treściami w dowolnej chwili dnia i nocy, dlatego warto skupić się na tworzeniu aktualności. Pozwolą one rozeznać się użytkownikom w nowościach, wyprzedażach i promocjach, które oferuje Twoja firma. Treść nie powinna przytłaczać, zarówno pod względem ilościowym, jak i językowym. Należy unikać rozległych tekstów i trudnego branżowego słownictwa. Klient, aby wdrożyć się w ofertę, potrzebuje prostego i zrozumiałego przekazu, dlatego oprócz słów, urozmaićmy stronę o grafiki i filmy video.
5. Ułatwia prowadzenie kampanii reklamowych
Miejsce w sieci w postaci strony www znacznie ułatwia realizację kampanii reklamowych. Posiadanie witryny stanowi udogodnienie, dzięki któremu jesteśmy w stanie uzyskać informacje o potencjalnych klientach, co z kolei pozwala na utworzenie docelowej grupy odbiorców. Baza danych ewentualnych konsumentów opiera się na wszystkich osobach, które zakupiły produkt lub przyjęły usługę z naszej strony. Do tego zbioru zaliczani są także użytkownicy kontaktujący się z firmą poprzez formularz zgłoszeniowy lub jakiś inny kanał dojścia online.
Reklama na stronie internetowej też łączy się ze zjawiskiem remarketingu. Stosuje się go w przypadku prób dotarcia do klienta, który już wcześniej zapoznał się z ofertą i podjął chęć zakupu, ale z jakiegoś powodu porzucił koszyk, albo spędził na naszej stronie dłuższą chwilę, a mimo to nie zdecydował się nawiązać kontaktu z firmą. Analiza użytkowników odwiedzających Twoją witrynę pozwoli poznać ich oczekiwania i zachowania, dzięki czemu remarketing będzie działał o wiele skuteczniej.
Stronę internetową uzupełnij o firmowy blog, który prowadzony w odpowiedni sposób przekształci się w sprawne narzędzie marketingowe. Operując słowem, możesz w dłuższym tekście zaprezentować walory oferowanych produktów lub usług, przedstawić branżowe ciekawostki lub po prostu podzielić się pasją, czyli tym, co zbudowało fundamenty Twojej firmy. Ta inicjatywa może zaowocować większym ruchem na stronie, zwłaszcza, gdy domena jest odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO.
6. Pozwala poznać klienta
Skuteczne działania biznesowe są możliwe tylko wtedy, kiedy znamy swojego klienta i jego potrzeby. Instalując na stronie internetowej narzędzia analityczne, takie jak na przykład Google Analytics, mamy możliwość śledzenia aktywności naszych użytkowników. Ta przydatna opcja otwiera dostęp do bardzo szczegółowych danych na temat osób odwiedzających stronę. Za jej pomocą jesteśmy w stanie przeprowadzić analizę demograficzną konsumentów oraz zweryfikować ich lokalizację. Google Analytics ma możliwość zbadania ruchu i czasu spędzonego na stronie oraz najaktywniej odwiedzanych podstron. Ponadto jest w stanie wyodrębnić najczęściej wyszukiwane frazy, a także śledzić zachowania konsumentów na stronie.
Uzyskane w ten sposób informacje tworzą obraz preferencji użytkowników. Wyniki ułatwią planowanie dalszych działań marketingowych i pozwolą firmie dostosować ofertę do potrzeb i oczekiwań swoich klientów.
W tej chwili Internet jest oknem na świat. Musisz pamiętać, że każda osoba z Twojej branży, która ma swoją własną stronę internetową jest o krok przed Tobą. W porównaniu z korzyściami, które daje witryna, jednorazowe koszty jej założenia są naprawdę niewielkie. Dobrze i pomysłowo zaprojektowany serwis przede wszystkim automatyzuje pracę, pozwala klientom odnaleźć niezbędne informacje, ale i pomaga dostosować właściwości strony do konkretnych potrzeb danego biznesu. W takim razie, czy warto założyć swoją własną firmową stronę www? Myślę, że odpowiedź jest bardzo prosta.