- Blog jako źródło angażującego contentu
Firmowy blog pozwoli Ci na tworzenie i publikowanie atrakcyjnych, a zatem i angażujących treści. Dzięki temu z łatwością nawiążesz i zbudujesz trwałe relacje z czytelnikami. To z kolei może przełożyć się na ich późniejsze decyzje zakupowe, a tym samym na Twoje zyski.
- Blog jako miejsce do wyrażania wartości
Dzięki uporządkowanemu układowi bloga czytelnik może z łatwością wrócić do Twoich poprzednich postów. Nie musi bez końca scrollować tablicy tak jak w przypadku social mediów. Warto to wykorzystać i skupić się na podziale wpisów na serie oraz wyeksponowaniu tych, pokazujących podejście do kluczowych dla firmy wartości. Mogą to być informacje np. z zakresu zużycia wody w procesie produkcyjnym, selekcji użytych materiałów, stosunku do recyklingu oraz transparentności warunków pracy. Dzięki takim wpisom czytelnicy mogą się utożsamiać z Twoją marką, a to również może skłonić ich do skorzystania z Twoich usług i produktów.
- Blog jako miejsce budowy wizerunku
Prowadzenie bloga firmowego ułatwi Ci na zbudowanie wizerunku eksperta w określonej dziedzinie. Dzięki artykułom związanym z działalnością firmy, w oczach czytelnika bez wątpienia zyskasz status specjalisty. To zwiększy zaufanie klienta wobec Ciebie i Twoich umiejętności oraz wiedzy, a także skłoni go do zakupów.
- Blog jako wsparcie działań SEO
Warto wykorzystać bloga jako miejsce do zamieszczania wpisów, ze zoptymalizowaną treścią. Istotne jest jednak, aby nawet tworząc treści uwzględniające zasady SEO, skupiać się przede wszystkim na czytelniku. Dana fraza powinna być zaledwie dopełnieniem merytorycznego contentu, a nie sztucznie brzmiący wyrażeniem.
- Blog jako miejsce promocji produktów oraz usług
Sprzedaż powinna być Twoim priorytetem, jako że nawet najszczersze chęci i relacje z grupą docelową nie są gwarancją zysków. Możesz z łatwością wykorzystać bloga w celu wsparcia sprzedaży. Tworząc wpisy, prezentujące Twoje nowe produkty, zwiększasz szansę na to, że czytelnik zdecyduje się na ich zakup. Warto także przedstawiać starszy asortyment w nowych odsłonach.
Badania pokazują, że nawet połowę zakupów robimy w czasie pracy. Wówczas nie mamy możliwości włączenia filmiku, prezentującego dane produkty. W takiej sytuacji idealnie sprawdzi się właśnie wpis promujący je.
- Blog jako miejsce do pozyskania pracowników
Potencjalny pracownik będzie zainteresowany wartościami, wyznawanymi przez Twoją markę. Prawdopodobnie to właśnie na blogu będzie szukał interesujących go informacji. Warto zatem umieszczać wpisy dotyczące kultury organizacyjnej oraz tego jak zespół współpracuje na co dzień. Dobrym pomysłem jest też np. przedstawienie backstage’u procesu realizacji zamówień, czy też zamieszczanie publikacji Twoich pracowników. To pozwoli na zyskanie przychylności w oczach potencjalnych klientów.
Pomimo tego, że forma wideo to jedna z popularniejszych form przekazu, to jednak nie warto rezygnować z prowadzenia bloga. Co więcej, jedno nie wyklucza drugiego, jako że wpisy blogowe możesz urozmaicać za pomocą contentu wideo. Dwutorowe działania bez wątpienia przyciągną znaczną liczbę potencjalnych klientów.