Marketing szeptany oraz link building to najczęstsze metody marketingowe wybierane przez firmy. Na pierwszy rzut oka oba te rodzaje promocji w sieci są do siebie bardzo podobne. Jednak w praktyce różnią się swoją funkcją i sposobem działania. Co zatem wybrać opracowując strategię marketingową? Być może najlepszą taktyką będzie naprzemienne wykorzystanie obu sposobów? Czytaj dalej i sprawdź, co będzie dla Ciebie najskuteczniejsze.
Marketing szeptany to strategia polegająca na zamieszczaniu w sieci wpisów o naszej marce, o danym produkcie bądź usługach. Teksty powinny mieć pozytywny wydźwięk oraz charakter polecający. Takie wpisy można zamieszczać na grupach internetowych, forach tematycznych, blogach bądź pod artykułami branżowymi. Szczególnie istotna jest jakość tekstów, autentyczność, naturalność oraz ich wiarygodność. Z tego rodzaju działania marketingowego płynie kilka korzyści, w tym:
- fakt polecenia usług bądź produktu. Badania jasno pokazują, że polecanie sprawia, iż większa ilość osób będzie skłonna skorzystać z danego produktu. Nawet jeśli polecający wpis został dodany przez nieznaną im osobę.
- możliwości docierania do dużego grona odbiorców. Dzięki marketingowi szeptanemu można zbudować świadomość marki oraz zwiększać jej zasięgi, jednocześnie pozyskując nowych klientów.
- niewielki nakład finansowy. Wpisy można zamieszczać samodzielnie, bądź oddać to w ręce specjalistów z agencji marketingowej.
Marketing szeptany to skuteczna forma reklamowa, która sprawdzi się zarówno dla nowych firm, które chcą się rozpromować w internecie, jak i dla tych, które są na rynku od dłuższego czasu i chcą podbudować pozytywny wizerunek swojej marki.
Link building to równie często wybierana forma reklamy internetowej, polegająca na zamieszczaniu krótkich wpisów zawierających link do naszej głównej witryny bądź do konkretnej podstrony. Wpisy można publikować zarówno w oryginalnej, standardowej formie, jak i w formie aktywnych słów. Odnośniki warto zamieszczać na formach internetowych, blogach i portalach społecznościowych. Główny cel takich działań to pozyskanie backlinków, a więc linków zwrotnych. Im więcej linków z innych witryn poprowadzi do naszej strony, tym wyżej będzie ona pozycjonowana wśród wyników wyszukiwania Google. Na pozycję ma też wpływ jakość witryn, na których dodajemy linki. Dlatego właśnie czasem warto rozważyć link building na renomowanej i poczytnej witrynie, nawet jeśli dodanie odnośnika wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów finansowych. Warto zainteresować się link buildingiem, gdyż wpływanie na pozycję wśród wyników wyszukiwania Google ma bezpośredni związek z pozyskiwaniem nowych klientów. Podobnie, jak w przypadku marketingu szeptanego, link building możemy zlecić doświadczonej agencji marketingowej, która zajmie się tym na większą skalę. Ten sposób promocji można wykorzystać zarówno na początku rozwijania biznesu, jak i na późniejszym etapie działalności firmy.
Czy trzeba jednak wybierać między marketingiem szeptanym i link buildingiem? Oczywiście, że nie! Obie strategie bazują na zamieszczaniu wpisów na temat naszej firmy i marki. Oznacza to, że żadna z tych metod promocji nie wyklucza się wzajemnie, a zatem można je stosować zamiennie lub jednocześnie, poprzez robienie wpisów charakterystycznych dla marketingu szeptanego z odnośnikiem do naszej witryny czy konkretnego produktu. Kompleksowe działania będą idealnym pomysłem dla tych, którzy nie zakładają konkretnego celu, a chcą po prostu rozwinąć swój biznes i zwiększyć świadomość marki w internecie. Obie strategie przyniosą bez wątpienia jedynie pozytywne skutki, dlatego wybór metody promocji będzie już zależał od indywidualnych preferencji i potrzeb.